مقایسه کالا
سرمایه گذاری های شرکت یالینک نوید آینده ای امیدوارکننده را می دهند

سرمایه گذاری های شرکت یالینک نوید آینده ای امیدوارکننده را می دهند

0 دیدگاه

یافتن یک کسب‌وکار که پتانسیل رشد زیادی دارد، آسان نیست، اما اگر به چند معیار مالی اصلی توجه کنیم، این امکان وجود دارد. در اینجا می‌خواهیم دو چیز را ببینیم؛ ابتدا، رشد سود مالی (ROCE) و دوم، گسترش میزان سرمایه‌گذاری شرکت. به طور خلاصه، این نوع کسب‌وکارها مانند ماشین‌هایی با عملکرد تکرارشونده هستند؛ یعنی آن‌ها همیشه سودهای خود را با سرعت‌های بازدهی بالاتری مجدداً سرمایه‌گذاری می‌کنند. با در نظر گرفتن این نکته، به نظر می‌رسد که ROCE شرکت تکنولوژی شبکه یالینک (SZSE:300628) در حال حاضر جذاب است. حال باید دید چه نتایجی از روند این بازدهی می‌توانیم دریافت کنیم.

بازده سرمایه به‌کارگرفته‌شده (ROCE) چیست؟

اگر قبلاً با ROCE کار نکرده‌اید، باید بگوییم این شاخص میزان 'بازده' (سود پیش از مالیات) است که یک شرکت از سرمایه به کار گرفته شده در کسب‌وکارش تولید می‌کند. تحلیل‌گران از این فرمول برای محاسبه آن برای مورد یالینک استفاده کرده اند:

بازده سرمایه به‌کارگرفته‌شده (ROCE) = سود پیش از بهره و مالیات (EBIT) ÷ (کل دارایی‌ها - بدهی‌های جاری).

۰.۲۷ = ۲.۳ میلیارد یوآن چین ÷ (۹.۱ میلیارد یوآن چین - ۷۲۱ میلیون یوآن چین) (بر اساس دوازده ماه گذشته تا ژوئن ۲۰۲۴).

بنابراین، شرکت تکنولوژی شبکه یالینک دارای بازده سرمایه (ROCE) ۲۷٪ است. این یک بازده فوق‌العاده است و نه تنها این، بلکه از میانگین ۴.۴٪ که توسط شرکت‌های مشابه در این صنعت کسب می‌شود، پیشی می‌گیرد.

روند بازده سرمایه (ROCE) برای شرکت تکنولوژی شبکه یالینک چه چیزی به ما می‌گوید؟

از نظر تاریخچه بازده سرمایه (ROCE) شرکت تکنولوژی شبکه یالینک، این آمار بسیار چشمگیر است. در طی پنج سال گذشته، ROCE در حدود ۲۷٪ به‌طور نسبتاً ثابتی باقی مانده است و این کسب‌وکار ۱۲۳٪ بیشتر سرمایه را به عملیات خود اختصاص داده است. بازدهی‌هایی مانند این، حسادت بسیاری از کسب‌وکارها را برمی‌انگیزد و با توجه به این که یالینک مکرراً در این نرخ‌ها سرمایه‌گذاری کرده است، این وضعیت حتی بهتر هم می‌شود. این امر را در کسب‌وکارهایی که به خوبی مدیریت می‌شوند یا مدل‌های کسب‌وکار مطلوب دارند، خواهید دید.

نکته کلیدی

در نهایت، این شرکت نشان داده است که می‌تواند سرمایه خود را با نرخ بازده بالا مجدداً سرمایه‌گذاری کند که این یکی از ویژگی‌های یک سهام چند برابری است و با توجه به اینکه سهام شرکت در پنج سال گذشته تنها ۲۸٪ افزایش یافته است، احتمالاً بازار شروع به شناسایی این روندهای موفقیت کرده است. 

نظرات کاربران