مقایسه کالا
پاناسونیک ۸۰٪ از سهم کسب و کار پروژکتورهای خود را فروخت و ۲۰٪ آن را نگه داشت

پاناسونیک ۸۰٪ از سهم کسب و کار پروژکتورهای خود را فروخت و ۲۰٪ آن را نگه داشت

0 دیدگاه

پاناسونیک قرار است پس از فروش 80 درصد از سهام خود در کسب و کار پروژکتور و عملیات مرتبط با آن به شرکت ORIX،  ۲۰ درصد از سهام این کسب و کار را برای خود حفظ کند. تصمیم پاناسونیک برای فروش کامل این کسب‌وکار اوایل امسال به طور گسترده‌ای گزارش شده بود و انتظار می‌رفت که شرکت ORIX کسب‌وکار پروژکتور پاناسونیک را خریداری کند، اما خبر تصمیم پاناسونیک برای تأسیس یک شرکت جدید با اوریکس برای ادامه رشد کسب‌وکار، تا حدی شگفت‌انگیز بود.

تصمیم نهایی برای پیشبرد همکاری سرمایه‌گذاری استراتژیک با ORIX امروز در جلسه هیئت مدیره شرکت Panasonic Holdings گرفته شد و شرکت جدید در تاریخ 1 آوریل 2025 تأسیس خواهد شد. شرکت‌های تابعه خارجی در آمریکای شمالی، اروپا، چین، استرالیا و سنگاپور و سایر مناطق تأسیس خواهند شد و این در حالی است که در ژاپن، شرکت Gemba Solutions پاناسونیک کانکت همچنان به فروش داخلی ادامه خواهد داد.

کسب‌وکار جدید بر اساس بخش کسب‌وکار سرگرمی رسانه‌ای پاناسونیک عمل خواهد کرد. در این بخش پروژکتورها و نمایشگرهای تخت تولید می‌شود و فعلاً از برند پاناسونیک استفاده خواهد کرد.

پاناسونیک در توضیح پیشینه همکاری جدید خود اعلام کرد که از زمان تجاری‌سازی اولین پروژکتور لامپ کاتدی (CRT) خود در سال ۱۹۷۶، اعتماد مشتریان در سراسر جهان را جلب کرده است. همچنین، این شرکت سهم قابل توجهی در بازار پروژکتورهای با روشنایی بالا دارد، اما در حال حاضر ادغام نرم‌افزار با سخت‌افزار پیشرفته اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

همچنین، به دلیل ظهور فناوری‌های کاربردی و تقاضا برای تجربیات فراگیر، “تغییرات قابل توجهی در محیط رقابتی” رخ داده است و این به معنای نیاز به سرمایه‌گذاری مستمر برای تقویت عملیات بود. این سرمایه‌گذاری جدید از تخصص فناوری پاناسونیک، همراه با “قدرت سرمایه‌گذاری” و تجربه سرمایه‌گذاری تجاری اوریکس در بسیاری از شرکت‌ها بهره خواهد برد.

این سرمایه‌گذاری جدید با تعهد شرکت ORIX به عملیات تجاری با دیدگاه میان‌مدت تا بلندمدت، به دنبال رشد ارگانیک خواهد بود، به سرمایه‌گذاری در فناوری سخت‌افزار ادامه داده و همکاری استراتژیک جهانی را تشکیل خواهد داد.

نظرات کاربران